A A A K K K
для людей із порушенням зору
Катеринопільська територіальна громада
Офіційний веб-сайт Катеринопільської селищної ради Звенигородського району Черкаської області

Інформаційне повідомлення про проведення публічного громадського обговорення проектів рішень Катеринопільської селищної ради

Дата: 14.06.2022 17:02
Кількість переглядів: 766

 

1. Катеринопільська селищна рада проводить обговорення проектів рішень:

Про реорганізацію Катеринопільського ліцею шляхом приєднання до Катеринопільського закладу загальної середньої освіти №1;

Про зміну типу та найменування Шостаківського закладу загальної середньої освіти;

Про зміну типу та найменування Лисичобалківського закладу загальної середньої освіти;

Про зміну типу та найменування Петраківського закладу загальної середньої освіти.

2. Мета обговорення: врахування думки жителів територіальної громади щодо реорганізації, зміни типу та найменування закладів освіти.

3. Нормативне забезпечення:

статтею 143 Конституції України визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Відповідно до пп.13 п.3 розділу ХІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про освіту" (який набрав чинності 28 вересня 2017 року),  переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із цим Законом здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом. 

Дана норма говорить про те, що в подальшому навчання в закладах загальної середньої освіти, і нашої громади в тому числі, здійснюється, зокрема відповідно до частини 3 статті 12 Закону України "Про освіту", з метою надання та отримання учнями повної загальної середньої освіти трьох рівнів. Проте що в закладах загальної середньої освіти повна загальна середня освіта здобувається на трьох рівнях передбачено і статтею 4 Закону України "Про повну загальну середню освіту".

Повна загальна середня освіта має три рівні освіти:

початкова освіта тривалістю чотири роки (1-4 класи);

базова середня освіта тривалістю п’ять років (5-9 класи);

профільна середня освіта тривалістю три роки (10-12 класи).

Частинами четвертою та пятою статті 31 Закону України "Про повну загальну середню освіту" передбачено, що у складі закладів загальної середньої освіти можуть функціонувати такі внутрішні структурні підрозділи:

позашкільний підрозділ (у складі початкової школи або гімназії);

позашкільний підрозділ;

пансіон (у складі ліцеїв, спеціальних закладів загальної середньої освіти та закладів спеціалізованої освіти);

інші внутрішні структурні підрозділи.

Заклад загальної середньої освіти може мати у своєму складі філію (філії).

Структурний підрозділ діє відповідно до установчих документів закладу загальної середньої освіти та на підставі положення про нього, затвердженого керівником закладу загальної середньої освіти.

Відповідно до статті 35 Закону України "Про повну загальну середню освіту" визначено типии закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні, а саме:

початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;

гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;

ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.

Крім того, абзацом 8 частини 1 статті 35 вказаного Закону визначено, що заклад загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на декількох рівнях загальної середньої освіти має тип закладу вищого рівня, на якому проводиться освітня діяльність. 

Наприклад, якщо заклад здійснює свою освітню діяльність на першому і другому рівнях повної загальної середньої освіти, то він має називатися гімназією, якщо на другому і третьому – ліцеєм.

Власне, у наведених вище абзацах закладено головні моменти, які стосуються в тому числі й можливої зміни в майбутньому типу закладу, що призведе автоматично й до зміни його найменування.

Згідно статті 34 вказаного Закону повне найменування закладу загальної середньої освіти включає інформацію про його тип, територіальну належність (найменування адміністративно-територіальної одиниці за місцезнаходженням закладу) та організаційно-правову форму (для приватних і корпоративних закладів).

Також частиною другою вказаної статті уточнено, що повне найменування закладу загальної середньої освіти може додатково містити інформацію про власну назву, номер закладу чи найменування засновника (засновників), а також про присвоєне закладу відповідно до вимог законодавства ім’я (псевдонім) суспільно-політичного і громадського діяча, захисника Вітчизни, діяча науки, освіти, культури та інших сфер суспільного життя.

Зміна типу закладів загальної середньої освіти є підставою для внесення змін до установчих документів юридичної особи, пов’язаних зі зміною найменування та їх державної реєстрації в порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, юридичних осіб – підприємців та громадських формувань".  

У статті 1032 Бюджетного кодексу України зазначено, що освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти:

Початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї.

Законом України № 1658-IX від 15.07.2021 року "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти" внесені зміни і до Закону України "Про освіту" та Закону України "Про повну загальну середню освіту".

В результаті внесених змін, відповідно до абзаців 5,6 частини першої статті 32 Закону України "Про повну загальну середню освіту" для започаткування та проведення освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що зазначені цим Законом, положенням про ліцей та ліцензійними умовами, у тому числі щодо:

функціонування не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання).

Тобто для визначення, а який саме заклад освіти буде здійснювати навчання на рівні профільної середньої освіти необхідно врахувати наявність контингенту учнів (неменше 31 особи, для поділу на два класи та три групи) та проектну потужність будівлі закладу освіти, для того щоб була можливість розмістити учнів у класних кімнатах закладу відповідно до вище зазначених вимог (по три класні кімнати для 10, 11 та 12 класів, тобто дев’ять класних кімнат).

Таким чином, Закон України "Про повну загальну середню освіту" не передбачає можливості подальшого функціонування "шкіл I-III ступенів" (тобто одночасного існування трьох рівнів освіти у складі одного закладу загальної середньої освіти), крім закладів загальної середньої освіти, особливості освітньої діяльності яких визначені міжнародними договорами України, а також приватних, корпоративних закладів освіти та закладів спеціалізованої освіти – мистецьких і спортивних ліцеїв, якщо вони не відповідають критеріям, відповідно до вимог діючого законодавства, з урахуванням внесених змін Законом України № 1658-IX від 15.07.2021 року, про які зазначено вище.

Тобто, ліцеї можуть бути утворені та здійснювати освітню діяльність за умови дотримання вимог Закону України "Про повну загальну середню освіту", ліцензійних умов та положення про ліцей, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Отже, маємо: заклади освіти нашої громади, що здійснюють сьогодні освітню діяльність на всіх рівнях повної загальної середньої освіти, які втрачають право надавати профільну середню освіту і відповідно мають бути трансформовані, в більшій своїй частині, в гімназії або початкові школи.

Відповідно до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Відповідно до частини першої та другої статті 32 Закону України  "Про повну загальну середню освіту" рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладів загальної середньої освіти приймає засновник такого закладу, тобто місцева рада. Вона ж забезпечує розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій та ліцеїв. 

У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Проведення реорганізації, зміни типу, ліквідації закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту рішення, яке оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Вище зазначене говорить проте, що Законом України "Про повну загальну середню освіту" (абзац 2 частини 2 статті 32) передбачено, що будь-якій зміні шкільної мережі в сільській місцевості має передувати громадське обговорення тривалістю  не менше ніж 1 рік! Тобто проект рішення про реорганізацію, зміну типу чи ліквідацію закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості має бути оприлюдненим за рік до прийняття відповідного рішення.

4. Обґрунтування проектів рішень, внесених на обговорення, варіанти вирішення питання.

Так, освітня галузь Катеринопільської територіальної громади потребує приведення у відповідність до вимог Закону України "Про освіту" та Закону України "Про повну загальну середню освіту".

Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 32 Закону України "Про повну  загальну середню освіту" мережа закладів загальної середньої освіти  формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства.

Враховуючи вищезазначене положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги. Показник наповнюваності шкіл є незмінно низьким протягом тривалого часу, що свідчить про зменшення контингенту учнів громади.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088 "Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами" розрахункова наповнюваність класів, за якою обраховується обсяг освітньої субвенції, в середньому по громаді має становити 14,5 учнів, натомість маємо 13,4 учнів. Розрахункова кількість ставок педагогічних працівників має становити 153,8 штатних одиниць, а фактична кількість - 211,1 штатних одиниць, а це 57,3 зайвих ставок. 

Перевищення розрахункових показників, які враховуються при розрахунку обсягу освітньої субвенції для Катеринопільської селищної територіальної громади призводить до незабезпечення у повному обсязі потреби в коштах на оплату праці педагогічних працівників (дефіцит коштів у 2021 році становив 1570,6 тис. грн, у 2022 році - 2643,3 тис. грн.).

Дефіцит коштів освітньої субвенції в більшій мірі виникає у зв’язку з великою кількістю малокомплектних шкіл, неефективною та неоптимальною мережею закладів загальної середньої освіти, в яких багато класів з низькою фактичною наповнюваністю та високою  собівартістю витрат на навчання одного учня.

Утримання неефективної мережі закладів загальної середньої освіти призводить до збільшення витрат на утримання закладу з розрахунку на одного учня.

Витрати на 1 учня в середньому по громаді у 2021 році становили 44,6 тис. грн., що на 32,8 % більше ніж у 2020 році. У структурі видатків на утримання закладів загальної середньої освіти 90% становлять витрати на заробітну плату працівників. Ріст видатків відбувся за рахунок зменшення контингенту учнів у закладах освіти громади.

Кількість дітей у закладах освіти, зокрема сільської місцевості, постійно зменшується. Тенденція до зменшення контингенту учнів у закладах загальної середньої освіти та вихованців у закладах дошкільної освіти спостерігається досить тривалий період часу. Аналогічну ситуацію маємо і в перспективі на наступні 5 навчальних років у закладах освіти громади.

 

Орієнтовна кількість учнів 1 класу

в перспективі на наступні 5 навчальних років у закладах освіти

(таблиця складена відповідно до інформації щодо обліку дітей

станом на 01.01.2022 року)

 

п/п

Назва закладу

2022-2023 н.р.

 

2023-2024 н.р.

2024-2025 н.р.

2025-2026 н.р.

2026-2027 н.р.

1.

Лисичобалківський ЗЗСО

5

5

4

3

5

2.

Шостаківський ЗЗСО

5

2

2

2

4

3.

Пальчиківська гімназія

5

3

4

1

0

4.

Вікнинська гімназія

8

2

3

3

2

5.

Петраківський ЗЗСО

8

3

3

4

4

6.

Катеринопільський ЗЗСО №1

42

41

20

25

17

7.

Новоселицька філія ЗЗСО №1

7

5

3

3

2

8.

Розсохуватська філія ЗЗСО №1

1

3

2

3

10

9.

Катеринопільський ЗЗСО №2

24

21

15

14

15

10.

Кайтанівська філія ЗЗСО №2

5

4

2

4

4

11.

Вербовецька філія ЗЗСО №2

5

3

2

1

1

 

Всього:

115

92

60

63

64

 

Пропозиції щодо модернізації мережі закладів освіти Катеринопільської територіальної громади у 2023 році сформовано на основі аналізу стану наявної мережі, визначення її ефективності, соціальної та економічної доцільності, демографічної ситуації з прогнозуванням дитячого контингенту на наступні роки та виходячи з необхідності:

забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти незалежно від місця їх проживання;

забезпечення варіативності освітніх послуг з урахуванням індивідуальних запитів;

урізноманітнення форм організації освітнього процесу;

забезпечення доступу до електронних інформаційних ресурсів відповідної якості;

створення умов для розвитку здібностей кожної дитини, а також для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами;

дотримання вимог економічної доцільності та ефективності функціонування закладів освіти у громаді;

зменшення частки витрат на заробітну плату та оплату комунальних послуг у нормативі фінансової забезпеченості;

забезпечення раціональної концентрації та ефективного використання матеріальних, фінансових, кадрових ресурсів громади тощо.

Необхідність модернізації освітньої мережі зумовлена і змінами у законодавстві про освіту, які відбулися у 2017-2021 роках, що впливають не лише на зміст освітнього процесу, а й визначають нові типи, найменування закладів освіти.

Приведення мережі закладів загальної середньої освіти у відповідність до вимог діючого законодавства зумовлено і зменшення фінансування освітньої субвенції з державного бюджету на 10 відсотків.

У кошторисі видатків на початок 2022 року заплановано коштів  освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату заробітної плати працівникам закладів загальної середньої освіти Катеринопільської селищної територіальної громади в сумі 37347,9 тис. грн. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.04.2022 №401

"Про спрямування коштів до резервного фонду державного бюджету" та повідомлення Державної казначейської служби України №22 від 11.04.2022 про зміни до помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджету (міжбюджетні трансферти) на 2022 рік, передбачено зменшення обсягу освітньої субвенції з державного бюджету Катеринопільській територіальній громаді в розмірі 3734,7 тис. грн., що становить 10 % від річного обсягу планових асигнувань.

Дефіцит коштів освітньої субвенції по закладах освіти Катеринопільської селищної територіальної громади становить 4 528 000 гривень (на початок року становив 793,2 тис. грн.).

 

Станом на 01.06.2022 року на території Катеринопільської селищної ради функціонує Петраківський заклад загальної середньої освіти, який ліцензований на надання освітніх послуг І-ІІІ рівнів освіти.

Заклад загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність.

Проектна потужність Петраківського ЗЗСО становить 320 учнів. Станом на 01.06.2022 року у цьому закладі навчається 104 здобувачі освіти (86 учнів та 18 вихованців). Середня наповнюваність класів становить 7,8 осіб, при умові, що розрахункова наповнюваність класів, за якою обраховується обсяг освітньої субвенції, в середньому по громаді має становити 14,5 учнів. У 5-9 класах навчається 8, 8, 6, 7 та 8 учнів відповідно. Кількість учнів, які навчаються у 1-4 класах становить 36 осіб. Дошкільний підрозділ закладу відвідує 18 вихованців, що свідчить про значне зменшення контингенту учнів (у двічі) та низьку наповнюваність класів у недалекому майбутньому.

Петраківський заклад загальної середньої освіти не може бути реорганізовано у ліцей, тому що кількість учнів 5-9 класів, які в майбутньому навчалися б у 10-12 класах не відповідає вимогам чинного законодавства (функціонування не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання), тобто неменше 31 особи, для поділу на два класи та три групи).

Згідно чинного законодавства для продовження надання освітніх послуг у червні 2023 року Петраківський заклад загальної середньої освіти буде реорганізовано у Петраківську гімназію зі структурним підрозділом початкова школа та дошкільний підрозділ.

Також до мережі закладів загальної середньої освіти, що функціонують на території Катеринопільської селищної ради, відносяться Лисичобалківський та Шостаківський заклади загальної середньої освіти, які ліцензовані на надання освітніх послуг І та ІІ рівнів освіти.

Заклад загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність.

Проектна потужність Лисичобалківського ЗЗСО становить 100 учнів. Станом на 01.06.2022 року у цьому закладі навчається 65 здобувачів освіти (48 учнів та 17 вихованців). Середня наповнюваність класів становить 6,8 осіб, що свідчить про низьку наповнюваність класів. У третьому та шостому класах навчальний процес не проводився із-за відсутності контингенту учнів взагалі. Лише п’ять класів має наповнюваність 5 і більше учнів. Для семи учнів викладання здійснювалось за індивідуальною формою навчання. У 5-9 класах навчається 13, 0, 6, 4 та 3 учні відповідно. Кількість учнів, які навчаються у 1-4 класах становить 22 особи. Дошкільний підрозділ закладу відвідує 17 вихованців, що свідчить про продовження тенденції до зменшення контингенту учнів та низьку наповнюваність класів через декілька років.

За наявності 48 учнів у Лисичобалківському ЗЗСО фінансування за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету за надання освітніх послуг здійснювалось приблизно за 4 класи із семи, тобто за 6,6 ставки вчителів за наявних 10,3 ставок. Решта витрат на оплату праці педагогічних працівників закладу здійснювалось за рахунок видатків із місцевого бюджету громади.

Навчання 7 учнів за індивідуальною формою навчання в закладі здійснюється за рахунок утримання 3,7 ставок педагогічних працівників більше, від розрахункової кількості ставок, визначеної нормативами, а це 565 000 гривень видатків у рік, на які не виділяються кошти з державного бюджету та які також дофінансовуються за рахунок коштів місцевого бюджету. Дофінансування видатків на оплату праці учителів закладу відбувається тривалий період часу.

Лисичобалківський заклад загальної середньої освіти не може бути реорганізовано у гімназію через низьку наповнюваність класів та через відсутність у деяких класах контингенту учнів взагалі, а також у зв’язку з продовженням тенденції до зменшення контингенту учнів, так як відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088 "Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами" розрахункова наповнюваність класів, за якою обраховується обсяг освітньої субвенції, в середньому по громаді має становити 14,5 учнів.

Згідно чинного законодавства для продовження надання освітніх послуг у червні 2023 року Лисичобалківський заклад загальної середньої освіти буде реорганізовано у Лисичобалківську початкову школу з дошкільним підрозділом.

 

Проектна потужність Шостаківського ЗЗСО становить 120 учнів. Станом на 01.06.2022 року у цьому закладі навчається 57 здобувачів освіти (46 учнів та 11 вихованців), серед яких 24 здобувачі освіти (майже половина від загальної кількості) є мешканцями інших населених пунктів громади, та для забезпечення можливості здобуття освіти на відповідному рівні здійснюється їх безоплатне підвезення шкільними автобусами, а саме: із смт Катеринопіль - 8 здобувачів освіти (6 учнів та 2 вихованці), із с.Бродецьке - 8 здобувачів освіти (7 учнів та 1 вихованець), із с.Гуляйполе - 8 здобувачів освіти (7 учнів та 1 вихованець).

 Середня наповнюваність класів, з урахуванням учнів, які підвозяться шкільними автобусами із інших населених пунктів громади, становить 5 осіб, що свідчить про низьку наповнюваність класів та є однією з найнижчих серед закладів загальної середньої освіти громади загалом. Лише чотири із дев’яти класів закладу має наповнюваність 5 і більше учнів. Для вісімнадцяти із сорока шести учнів закладу, тобто майже половині контингенту учнів, викладання здійснювалось за індивідуальною формою навчання. У 5-9 класах навчається 9, 4, 3, 9 та 4 учні відповідно. Кількість учнів, які навчаються у 1-4 класах становить 17 осіб, при цьому лише у двох класах початкової школи кількість учнів становить п’ять осіб, решта класів є неповними. Дошкільний підрозділ закладу відвідує 11 вихованців (4 із яких підвозяться шкільними автобусами із інших населених пунктів громади), що свідчить про продовження тенденції до зменшення контингенту учнів та низьку наповнюваність класів у недалекому майбутньому.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088 "Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами" розрахункова наповнюваність класів, за якою  обраховується обсяг освітньої субвенції, в середньому по громаді має становити 14,5 учнів.

За наявності 46 учнів у Шостаківському ЗЗСО фінансування за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету за надання освітніх послуг здійснювалось приблизно за 3 класи із дев’яти, тобто за 5,2 ставки вчителів за наявних 12,5 ставок. Решта витрат на оплату праці педагогічних працівників закладу здійснювалось за рахунок видатків із місцевого бюджету громади.

Навчання 18 учнів за індивідуальною формою навчання в закладі здійснюється за рахунок утримання на 7,3 ставок педагогічних працівників більше, від розрахункової кількості ставок, визначеної нормативами, а це 1 165 100 гривень видатків у рік, на які не виділяються кошти з державного бюджету та які також дофінансовуються за рахунок коштів місцевого бюджету, тобто селищної ради. Таким чином здійснюються зайві та нераціональні витрати з місцевого бюджету на утримання даного закладу освіти. Дофінансування видатків на оплату праці учителів закладу відбувається тривалий період часу.

Витрати на 1 учня Шостаківського ЗЗСО є найбільшими по громаді, так як  у структурі видатків на утримання закладів загальної середньої освіти 90% становлять витрати на заробітну плату працівників.

Збільшення витрат на утримання Шостаківського ЗЗСО, з розрахунку на одного учня, відбулося за рахунок зменшення контингенту учнів у закладі освіти.

Шостаківський заклад загальної середньої освіти не може бути реорганізовано у гімназію через низьку наповнюваність класів, так як відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088 "Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами" розрахункова наповнюваність класів, за якою  обраховується обсяг освітньої субвенції, в середньому по громаді має становити 14,5 учнів.

Крім того у населеному пункті спостерігається значне зменшення народжуваності дітей та кількості вихованців у дошкільному підрозділі закладу освіти, що в подальшому призведе до відсутності у деяких класах контингенту учнів взагалі.

Згідно чинного законодавства для продовження надання освітніх послуг у червні 2023 року Шостаківський заклад загальної середньої освіти буде реорганізовано у Шостаківську початкову школу з дошкільним підрозділом.

 

Також на території Катеринопільської селищної ради функціонує Катеринопільський ліцей, який  надає освітні послуги ІI-ІІІ рівнів освіти.

Заклад загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність.

Проектна потужність Катеринопільського ліцею становить 120 учнів. Станом на 01.06.2022 року у цьому закладі навчається 78 учнів. Середня наповнюваність класів становить 19 осіб. Надання освітніх послуг у закладі здійснюється з 8 по 11 клас.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про повну загальну середню освіту" у закладах загальної середньої освіти повна загальна середня освіта здобувається на трьох рівнях:

початкова освіта тривалістю чотири роки (1-4 класи);

базова середня освіта тривалістю п’ять років (5-9 класи);

профільна середня освіта тривалістю три роки (10-12 класи).

Катеринопільський ліцей ліцензований на надання освітніх послуг ІI-ІІІ рівнів освіти. Тобто, у даному випадку, відповідно до діючого законодавства на теперішній час, надання освітніх послуг повинно здійснюватися у 5-9 та 10-11 класах (з 2027 року 10-12 класах) або лише у 10-11 класах (з 2027 року 10-12 класах), але аж ніяк у 8-11 класах.

У 8-11 класах навчається 15, 16, 24 та 23 учні відповідно, що свідчить про тенденцію до зменшення контингенту учнів упродовж останніх років.

Для започаткування та провадження освітньої діяльності ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що визначені чинним законодавством, а саме: функціонування не менше двох класів протягом кожного року здобуття профільної середньої освіти (неменше 31 особи, для поділу на два класи та три групи). Тобто по 2 паралелі (класи) – це 6 класів, в яких навчатимуться учні 10-12 класів по трьох профілях. Кожна паралель класів, як 10, 11 так і 12, відповідно до вибраних учнями профілів, ділитиметься на 3 групи. Отже, для повноцінного навчання учнів потрібно щонайменше 9 класних кімнат.

На даний час в ліцеї функціонує 5 навчальних кабінетів, 1 комп’ютерний клас, ЛЕГО-лабораторія (разом 7 навчальних кабінетів).

Отже, відповідно до норм законодавства дане приміщення не має достатньої кількості класних кімнат та не спроможне розмістити ту кількість учнів, яка потрібна для повноцінного функціонування ліцею.

Враховуючи демографічну ситуацію в Катеринопільській громаді, можна побачити, що щорічно скорочується кількість учнів у закладах освіти громади, тому вимушено реорганізовуються заклади освіти. За останні 3 роки кількість учнів Катеринопільського ліцею зменшилася з 86 до 78 учнів, а протягом 2017-2019 років там навчалося менше 70 учнів. Класні кімнати ліцею не пристосовані для навчання учнів старших класів, так як приміщення будувалося під дошкільний навчальний заклад. Крім того, класні кімнати та приміщення ліцею не відповідають санітарному регламенту, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25 вересня 2020 року №2205 "Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти". У закладі відсутній спортивний зал для занять на уроках фізичної культури та позаурочний час. Діти не мають змоги у повній мірі займатися спортом.

З метою упорядкування шкільної мережі, реформування системи загальної середньої освіти, забезпечення рівного доступу дітей відповідного віку до якісної освіти; впровадження допрофільної  підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку дітей, а також допрофесійного навчання; раціонального і ефективного використання наявних ресурсів був створений  Катеринопільський заклад загальної середньої освіти № 1 як опорний заклад освіти з 3 філіями.

Катеринопільський ліцей знаходиться в межах пішохідної доступності на відстанні приблизно ста метрів від Катеринопільського закладу загальної середньої освіти №1.

У Катеринопільському ЗЗСО №1 створені належні умови для задоволення потреб учнів. Організовано поглиблене вивчення предметів, профільне навчання, працюють факультативи, гуртки, спортивні секції, курси за вибором. Відрадно, що ці послуги стали доступними для дітей сільської місцевості. У 2021/2022 навчальному році до закладу здійснювалося підвезення 100 учнів.

Проектна потужність закладу – 850 учнів, що майже в 7 раз більша ніж проектна потужність Катеринопільського ліцею - 120 учнів.

У закладі обладнано 30 навчальних кабінетів (19 – старша школа та 11 класних кімнат у початковій школі). До послуг учнів актова зала та два спортивних зали, бібліотека, 1 комп’ютерний клас, одна STEM-лабораторія, один LEGO-клас, 1 майстерня, їдальня, 2 медичних кабінети. Для підвищення професійного рівня вчителів у закладі працює методичний кабінет, кабінет психологічної розгрузки і рекреації.

Кількість класних кімнат ліцею та ЗЗСО № 1 (для учнів 5-9 та 10-12 класів разом становить - 26), що дає можливість розмістити та забезпечити навчанням учнів як профільних класів і груп 10-12 класів (щонайменше 9 класних кімнат), так і учнів 5-9 класів, які здобувають базову загальну середню освіту (більше 10 класів у 17 класних кімнатах).

Реорганізація Катеринопільського ліцею шляхом приєднання до Катеринопільського закладу загальної середньої освіти №1 не вплине на перспективну мережу класів у новоствореному  закладі, а отже і не потребує додаткових матеріальних чи фінансових витрат для проведення даної реорганізації.

 

Розрахунок оптимізації

видатків за рахунок реорганізації шляхом  приєднання

Катеринопільського ліцею до Катеринопільського ЗЗСО №1.

 

№ п/п

Найменування показника

Скорочення навчальних годин

Скорочення штатних одиниць

Сума  річної економії видатків на заробітну плату  з нарахуваннями, грн.

 

Скорочення штатної чисельності

 

 

 

1.

Директор

 

-1,0

184305

2.

Заступник директора

 

-0,5

80241

3.

Соціальний педагог

 

-0,25

40389

4.

Вчителі  8-9 класів

74,5

-4,1

794883

 

Всього педагогічного персоналу

 

-5,85

1099818,00

5.

Медсестра

 

-0,5

47580

6.

Інженер-електронік

 

-0,5

47580

7.

Секретар

 

-0,5

47580

8.

Робітник по ремонту

 

-0,5

47580

 

Всього інших працівників

 

-2,00

190320

 

Економія видатків у рік

74,5

-7,85

1290138,00

 

Скорочення штатних одиниць внаслідок реорганізації дасть економічний ефект в сумі 1 290 000 грн.

Оптимізація навчальних закладів зумовить покриття дефіциту коштів на заробітну плату працівників галузі освіти громади.

Враховуючи наявний дефіцит коштів освітньої субвенції по закладах освіти Катеринопільської селищної територіальної громади, який становить 4 528 000 гривень (на початок року становив 793,2 тис. грн.), та має тенденцію до постійного збільшення, з метою упорядкування неефективної мережі закладів загальної середньої освіти, що призводить до збільшення витрат на утримання закладу з розрахунку на одного учня, який відбувається за рахунок зменшення контингенту учнів у закладах освіти, та з метою формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти відповідно до вимог діючого законодавства, про які зазначено вище, а також для того щоб повністю задовольнити потреби учнів майбутнього ліцею, відповідно до вимог законодавства, та створити належні умови для навчання та виховання учнів, Катеринопільський ліцей доцільно приєднати до Катеринопільського ЗЗСО №1, де є всі умови та матеріальна база, що дозволить задовольнити інтереси учнів та обрати професію в майбутньому.

Внаслідок реорганізації Катеринопільського ліцею шляхом приєднання до Катеринопільського ЗЗСО №1 та утворення Катеринопільського ліцею №1  учні, які навчаються в Катеринопільському ліцеї на даний час та поглиблено вивчають предмети математичного профілю, продовжуючи навчання в Катеринопільському ліцеї №1, навчатимуться і надалі за цим профілем.

База наявних матеріально-технічних, трудових  ресурсів об’єднаних двох закладів освіти дозволить створити такий освітній простір для надання якісних освітніх послуг, який буде конкурентоспроможним та задовільнить в нових умовах об’єктивні вимоги дітей та батьків.

Відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань", Положення про опорний заклад освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. №532 (зі змінами), Типового положення про філію закладу освіти, затвердженого наказом МОН України від 06.12.2017  №1568, Положення про ліцей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 р. № 1062, враховуючи пропозиції постійних комісій селищної ради, наявний дефіцит коштів освітньої субвенції, а також фактичну наповнюваність класів у закладах освіти сільської місцевості, кількість здобувачів освіти у них, можливість їх підвезення до місця навчання в інших закладах пропонуються наступні зміни в освітній мережі громади:

 

 

№ з/п

Найменування закладів освіти

Варіанти вирішення питання

Рівні здобуття освіти після реорганізації, зміни типу

1.

Катеринопільський ліцей

Реорганізація шляхом приєднання до Катеринопільського закладу загальної середньої освіти №1

Дошкільна освіта та три рівні повної загальної середньої освіти:

Початкова освіта

Базова середня освіта

Профільна середня освіта

2.

Шостаківський заклад загальної середньої освіти

Зміна типу та найменування з Шостаківський заклад загальної середньої освіти на Шостаківську початкову школу Катеринопільської селищної ради

Дошкільна освіта Початкова освіта

3.

Лисичобалківський заклад загальної середньої освіти

Зміна типу та найменування з Лисичобалківський  заклад загальної середньої освіти на Лисичобалківську початкову школу Катеринопільської селищної ради

Дошкільна освіта Початкова освіта

4.

Петраківський заклад загальної середньої освіти

Зміна типу та найменування з Петраківський заклад загальної середньої освіти на Петраківську гімназію Катеринопільської селищної ради

Дошкільна освіта Початкова освіта

Базова середня освіта

 

У разі реорганізації закладів загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти, що буде здійснюватись шляхом їх підвезення до опорних закладів освіти.

5. Проекти рішень селищної ради, які вносяться на обговорення розміщені за посиланнями: 

https://katerynopil-miskrada.gov.ua/news/1655246969/

https://katerynopil-miskrada.gov.ua/news/1655246533/

https://katerynopil-miskrada.gov.ua/news/1655246650/

https://katerynopil-miskrada.gov.ua/news/1655246765/

6. Заінтересовані особи, на яких поширюватиметься дія прийнятих рішень – учасники освітнього процесу закладів освіти територіальної громади.

7. Можливі наслідки втілення в життя рішень для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін.

Дія рішень селищної ради поширюється на учасників освітнього процесу (працівників закладів освіти, здобувачів освіти, батьків чи осіб, які їх замінюють).

Зміни у мережі закладів освіти забезпечать рівний доступ до якісної освіти дітей шкільного віку сільської місцевості, які зможуть її здобувати в одному із закладів смт Катеринопіль, де є належна матеріально-технічна база, організовано допрофільне та профільне навчання, надаються інші освітні послуги. Зменшиться навантаження на бюджет, а за рахунок економії витрат на утримання інфраструктури освітньої галузі створиться можливість зміцнення навчально-матеріальної бази закладів освіти, а також реалізації проектів, що стосуються різних соціальних груп населення громади.

Разом з цим виникає проблема можливого вивільнення працівників, реорганізованих закладів. Вирішення питання передбачається шляхом вжиття заходів щодо їх працевлаштування в інших закладах освіти громади.

8. Формат проведення громадського обговорення.

Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", Указу Президента України від 14.03.2022 № 133/2022  "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", Указу Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 21 квітня 2022 року №2212-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", Указу Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" та у зв’язку з продовженням дії постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами) пропозиції та зауваження з метою вивчення громадської думки з питань, внесених на громадське обговорення, приймаються протягом року, починаючи з дня оприлюднення цього оголошення у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за поштовою адресою: Катеринопільська селищна рада, вул. Соборна, 12, смт Катеринопіль, Черкаська обл., 20501; за електронною адресою: kater.vo@ukr.net

Відповідальна особа – Василь Бібік, тимчасово виконуючий обов’язки начальника відділу освіти, молоді та спорту селищної ради, тел. 2-22-65.

Передбачається публічне громадське обговорення: засідання за круглим столом, зустрічі з громадськістю за  планами-графіками, затвердженими рішеннями селищної ради (додаються).

До участі в обговоренні запрошуються всі  мешканці громади, заінтересовані особи.

Акредитація представників засобів масової інформації здійснюється за тел. 2-22-65 та електронною адресою: kater.vo@ukr.net

9. Узагальнення, висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій, здійснюється відділом освіти, молоді та спорту селищної ради. Звіт про результати громадського обговорення оприлюднюється на офіційному веб-сайті Катеринопільської селищної ради не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора